Yang Mempesona

Tuesday, 26 October 2010

Jasanya Tetap Dikenang

Peace upon you ! Pada hujung minggu yang lepas, aku telah kehilangan sesuatu yang amat berharga pada diri aku! Ianya banyak membantu dalam kehidupan dari masa aku bujang hinggalah sekarang dah ada anak tiga ! Jasa dan baktinya tak ternilai ! Mungkin ianya dah terlalu tua dan uzur ! Ataupun masanya telah tiba! Apapun, aku tak akan lupakan segala jasa dan baktinya yang amat berharga! Terima kasih banyak-banyak! Engkau akan tetap ku kenang!

Inilah dia.....
si lesung batu kepunyaan ku



Tanpanya.... susah la nak buat sambal belacan!

11 comments:

aliadijamina said...

Tu diaaaaa...., sekali hempuk terus terbelah dua, mana mai tenaga incredible hulk ni kak Myza...??? Hikhikhik...!

PUTERA2PUTERI said...

salam myza......amboi tumbuk sakan no sampai terbelah 2 lg....mungkin tengah marah kot masa dok tumbuk..tu yg terbelah tu...hehehehe

Zamz said...

fuiyo camana boleh pecah tu..

Myza Pesona said...

Alia,
Tumbuk tak la sekuat mana pun, tapi memang dah nampak garisan macam nak terbelah, tapi still buat tak kisah jea! Tup2 bila 2,3 kali tumbuk,terus terbelah 2!

Myza Pesona said...

Putera2Puteri,
Taklah sakan mana pun masa menumbuk tu! Marah pun tak! Cuma lesung batu tu memang dah retak menanti belah! Akhirnya pecahlah ia!

Myza Pesona said...

Zamz,
Lesung batu yang retak menanti belah! Lama dah lesung tu berkhidmat! So, tu kira pencen lah!

sue/allya/zalya said...

perghhh dasat la akk.. jgn lpe beli baru erk..

Opah said...

Salam Myza, nampaknya lesung tu dah minta bersaralah tu. Hebat juga tumbukan tu...... takpa acari lain.

Myza Pesona said...

Sue/Allya/zalya,
Nasaib baik ada satu kat umah lagi! Ingatkan nak kena beli baru tapi nasib baik jumpa yang satu ni!Bolehlah gantikan yang pecah tu!

Myza Pesona said...

Opah,
Nak kata kuat sangat menumbuk, taklah jugak, tapi memang dah ada garisan yang menunjukkan ianya dah retak,so dah bolehlah agak yang hayatnya tak lama! Dah dapat pun gantinya, kalau tak ada tak best nak buat sambal!

UmmiRosma said...

Hehehehe...luculah bila I tengok picture ni..mesti dah habis assurance dia tu...kena simpan jadi kenangan je lah yea...

Email me at : myza@mypesona.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails