Yang Mempesona

Thursday, 30 September 2010

Ujian di Madrasah Idrisiah dan Ziarah Raya

Bergambar di perkarangan Masjid Ubudiah , Kuala Kangsar
sebelum masuk ke Dewan Peperiksaan

Salam and greetings to all. Dah lama sangat blog ni terbiar. Maklumlah... cuti sekolah, sambung pulak dengan cuti raya! 2 minggu cuti! Tapi walaupun cuti lama, tak ke mana-mana pun ! Maklumlah, lepas jea cuti, anak sulung nak ambik UPSR. Alhamdulilah dah pun selesai tapi hari ni akan menduduki PSRA pulak, Peperiksaan Penilaian Sekolah Rendah Agama. Mudah-mudahan semuanya mudah dan lancar untuknya, insyaallah!

Minggu lepas aku berada di Utara, Anak sulungku yang baru selesai UPSR tu mendapat panggilan untuk Ujian Bertulis bagi kemasukan ke Tingkatan 1 di Madrasah Idrisiah, Bukit Chandan, Kuala Kangsar.

So, kami semua ke sana pada hari Jumaat. Ujian tersbut pada hari Ahad. Jadi, sempatlah juga kami beraya di sana dengan saudara mara belah suami di Parit Buntar, Sg. Baru Tanjung Piandang dan di Sayong Kuala Kangsar


Lebih 600 pelajar yang datang menduduki ujian tetapi
pengambilan hanya untuk 150 orang pelajar sahaja !

Madrasah Idrisiah dilihat dari perkarangan Masjid Ubudiah

On the way balik ke KL, kami singgah di Cameron Highlands pulak untuk beraya di rumah kawan suami yang dah lebih 20 tahun tak jumpa! Dia seorang GPK di salah sebuah sekolah rendah di sana.

Di Cameron Highlands kami tak bermalam pun di sana, sekadar singgah berziarah, membeli sayur-sayuran, buah-buahan di Kea Farms Brinchang dan melawat ladang teh.

Kepada Cikgu Aishatul dan Cikgu Zairi terima kasih di atas layanan istimewa sepanjang kami di sana !

Bersama keluarga Cikgu Aishatul dan Cikgu Zairi

Di hadapan sekolah di mana Cikgu Aishatul mengajar.

Pemandangan berlatarbelakangkan ladang teh

Beli la sikit- sikit jangan kata balik dengan tangan kosong... !

Anak-anak buat part- time petik daun teh ... ha ha ha


Di Ban Pecah , Sg Baru Tanjung Piandang

Enjoy Tengok matahari terbenam... asyik gitu... !


Sekian untuk kali ini, tunggu entry yang seterusnya... tapi tak tau bila ! hahaha rajin-rajin la jenguk blog kita ye !

Wednesday, 8 September 2010

Salam Aidilfitri Untuk Semua


Salam dan greetings to all. Hari ni dahpun 29 Ramadhan. Insyaallah, lusa semua umat Islam tidak kira di mana jua berada, bakal menyambut Aidilfitri.

Di kesempatan yang ada ini, Myza menyusun 10 jari memohon jutaan ampun dan maaf kepada semua rakan-rakan bloggers serta para pembaca senyap sama ada jauh dan dekat mahupun yang berada di luar negara yang sudi singgah ke blog ni. Maaf dipinta sekiranya sepanjang Myza berblog ini ada yang tersilap kata ,terkasar bahasa, terlanjur kata dan yang menyinggung hati dan perasaan anda semua! Maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki.

Kepada semua yang sudahpun bercuti, 'Selamat Bercuti' dan kepada yang akan balik ke kampung, 'Selamat Pulang Ke Kampung dan Hati-Hati Di Jalanraya'. Semoga kita semua akan bertemu kembali selepas cuti hari raya nanti, insyaallah! Myza beraya di sini saja kerana anak sulung bakal menduduki UPSR selepas cuti nanti. Harap kawan-kawan semua turut mendoakan agar kejayaan bakal menjadi miliknya, insyaallah, amin....!
Email me at : myza@mypesona.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails