Yang Mempesona

Monday, 22 November 2010

Syukur Alhamdulillah

Bersama hadiah dan anugerah yang diterima.

Bersama-sama hadir untuk meraikan dan berkongsi kejayaannya.

Tamat pengajian selama 2 tahun di Tadika Sinar Nur Ain.

2 minggu lepas adalah minggu yang paling sibuk untuk aku sebagai ibu dan guru. Bertugas 7 hari seminggu, Isnin hingga Ahad, dan pada masa yang sama perlu menghadiri Majlis Graduasi dan Hari Kecemerlangan Akademik anak-anak di sekolah masing-masing. Hinggakan perlu berbahagi mana majlis yang kami perlu hadir mengikut kelapangan masing-masing.

Syukur alhamdulillah kerana pada tahun depan, 2 orang lagi anak-anakku akan melangkah ke alam persekolahan yang baru. Yang sulung akan memasuki Tingkatan 1 dan yang bongsu ke Tahun 1. Yang kedua akan ke Tahun 4. Pastinya yang sulung dan yang bongsu akan mendapat satu pengalaman baru, berbeza dengan sebelumnya, semasa di sekolah rendah dan di tadika.

Apapun, aku amat bersyukur kepada Allah SWT kerana hasil usaha para guru dan doa daripada semua, anak sulungku telah berjaya dengan cemerlang di dalam UPSR baru-baru ini . Begitu juga di KAFA Integrasi . Terima kasih di atas segala tunjuk ajar cikgu. Jasa dan bakti cikgu-cikgu amat tak ternilai harganya. . Hanya Allah SWT yang akan membalasnya.


To my children ...
Nur An'nisa, Nur Fatimah and Muhammad Amal
I am so proud of you!
May success be with you throughout your life....Amin !

Friday, 12 November 2010

Selepas 15 Tahun....

Pemandangan di puncak Bukit Broga

Pagi di puncak Bukit Broga

On the top of Bukit Broga!

Salam and greetings to all. Penggal persekolahan dah hampir tiba ke penghujungnya. Minggu lepas sekolah aku bercuti agak lama sempena Deepavali. Minggu ni kembali sibuk dengan nak kejar dateline untuk key-in markah final exam Tingkatan 4 dan sebagainya.

Tapi, semasa cuti Deepavali yang panjang tu, sempatlah jugak aku menguji tahap stamina dan kecergasan aku dalam aktiviti outdoor especially 'jungle trekking' and 'mountain climbing'. Kali terakhir aku pergi mendaki rasanya tahun 1995, Gunung Ledang. Masa tu nak sampai ke puncak Gunung Ledang tu, ok jea. Maklumlah, muda lagi... stamina pun ok, dari segi fitness pun masih ok lagi! Destinasi pendakian kali ni ialah Bukit Broga, Semenyih.

Tempat ni dah memang terkenal di daerah ni. Setiap pagi, sebelum matahari terbit, dah ramai orang yang pergi mendaki Bukit Broga ni. Suami dan anak-anak aku pun selalu pergi. Kalau tak pergi awal pagi, mereka akan pergi sebelah petang, dapatlah tengok matahari terbenam. Pernah camping pun di atas sana.

Aku pegi awal pagi, lepas solat Subuh. Masa tu pun dah ramai orang. Mula-mula macam tak yakin jea boleh sampai ke atas, sebab dah lama tak mendaki bukit atau gunung, tapi kuatkan jugak semangat untuk sampai ke atas! Lagipun, aku ada masalah sikit dengan kaki kiri aku yang selalu sakit kebelakangan ni, tu yang buatkan aku risau nak mendaki Bukit Broga ni.

Alhamdullilah... akhirnya aku sampai jugak ke puncak Bukit Broga tu!Not too bad! Aku masih lagi boleh bersaingdengan mereka yang lebih muda dan bertenaga daripada aku ni.... Tapi sebelum panjat Bukit Broga tu kenalah bersenam untuk lebih stamina dan lebih cergas!

Tuesday, 2 November 2010

Majlis Graduasi SKM Zon Tengah

Antara pelajar SKM yang telah bergraduat!



KPPM being interviewed by a reporter.


Salam and greetings to all. It had been quite hectic for me for the past two weeks. I was involved in two graduations, one for the form 5 students of my school and the other one was for the SKM students of the central zone. One was held in Institut Latihan KWSP(Esset) Bangi and the other one was in my school.

Last week was the Majlis Graduasi SKM SMT/SMV Zon Tengah. At the same time in my school was a school day! Hari ganti persekolahan for hari raya puasa that we had taken earlier. 'Cuti dulu, ganti kemudian'! So, there were two things that were on at the same time!

As I had classes that day, I was not able to be in the hall throughout the event. But, I managed to be there, after the graduation was over!

Today is the last day of school for this week! I'll be enjoying the Deepavali holidays as I really need a break! But still, 3 bundles of the Form 4 scripts waiting to be marked!
Email me at : myza@mypesona.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails