Yang Mempesona

Tuesday, 14 June 2011

Jemputan Diraja

Assalam to all. Minggu ni bermulalah penggal kedua persekolahan. So, sepanjang cuti 2 minggu pastinya banyak program atau aktiviti yang telah dilakukan oleh u all semua. Ada yang pergi Cuti-Cuti Malaysia, ada yang balik kampung kenduri kawin, ada yang mengerjakan umrah dan macam-macam lagi. As for myself, cuti kali ni tak ke mana-mana pun . Lagipun ada banyak sangat jemputan kawin cuti ni.

Antara banyak-banyak jemputan ni, adalah satu jemputan yang agak istimewa sikit. Tak sangka pulak terpilih untuk menerima jemputan khas ni. Bila dapat tau dapat jemputan ni, macam tak percaya aje... sampailah kad jemputan ni diterima melalui penghantaran Pos Laju . So ... inilah dia jemputannya.


Tetamu jemputan menuju ke perkarangan istana

Ketibaan Ke Bawah Duli Tuanku





Me and my daughter

Aizat antara yang hadir membuat persembahan

Ziana Zain

My daughter with Datuk Ghani Minhat, bekas pemain bolasepak era 50 - 60an

Kebetulan pada hari tu, memang tak ada jemputan lain. So... pergilah jugak. Kalau tak pergi macam rugi pulak, sebab dah dapat jemputan. Jemputannya memang ramai, dengan 4 kanopi yang berlainan warna. Jika warna dalam kad warna ungu, maka, tempatnya di bawah kanopi ungu. Memang meriah .... ramai jugalah tetamu-tetamu jemputan yang aku jumpa. Antaranya , bekas penyanyi tahun 80-an iaitu Salimah Mahmood , Datuk Aziz Sattar, Ustaz Farid Ravi, jurulatih bolasepak kebangsaan Datuk R. Rajagobal, serta Ziana Zain dan Aizat yang menghiburkan para tetamu semasa majlis tersebut.

Bersama penyanyi tahun 80an , Salimah Mahmood

Para tetamu jemputan


Ustaz Mohd Farid Ravi di antara jemputan yang hadir.


Juadah yang dihidangkan tak terkata banyaknya. Maklumlah, setiap kanopi hidangannya disediakan oleh pihak hotel yang berbeza. Macam-macam adaaaaaaaaaaaaaaaa.... Tak tau mana satu nak pilih Malas nak letak gambar hidangan istana takut nanti ada yang terliur pulak, hehehehe ! Lepas makan, masa untuk bersalam dengan pasangan diraja. Nak salam, kena beratur la pulak! Tapi perut dah penuh , nak beratur pun dah tak larat lagi .... hehehehe. Yang bagusnya tuanku ni akan tunggu sehingga orang terakhir bersalam dengan dia. Dah selesai, baru tuanku berangkat balik.

Nak balik awal tak boleh ! Kena ikut protokol, kena tunggu sampai Tuanku balik naik kereta, barulah yang lain-lain boleh angkat kaki. Tapi apapun, masa tu sesiapa pun boleh bergambar di sekitar perkarangan istana. Tapi ... dalam istana tak boleh , ok!

So, that's all folks ! Enjoy the pictures !

Friday, 3 June 2011

Cuti Sekolah Ini....

Puncak Gunung Angsi ( 1 Jun 2011)



Bersama kawan-kawan sekolah Mr. Hubby

Bukit Tabur East ( 29 Mei 2011)

Assalam. Diam tak diam cuti sekolah dah hampir seminggu berlalu. Tinggal lebih kurang seminggu jea lagi sebelum sekolah dibuka semula.

Cuti sekolah nie aku tak ke mana-mana pun . Anak balik dari asrama so, masa banyak dihabiskan di rumah sahaja sambil memenuhi undangan ke majlis perkahwinan yang dah bermula sebelum cuti sekolah lagi. Boleh dikatakan setiap hujung minggu adalah hari gantung periuk belanga ! Sebabnya ... pegi makan kenduri . Lagipun ... nak kena siapkan menanda kertas periksa anak-anak murid ! Markah nak ke dikey-in pada hari Jumaat 10 Jun 2011. So... apalagi kena la pulun. Tu pun ada yang dah siap tanda. Tinggal 3 bundle jea lagi . Yang 3 bundle lagi dah siap .

Aktiviti aku masa cuti macam biasa jea. Bila ada masa terluang aku ke tapak senaman ataupun pegi mendaki. Sejak cuti sekolah ni, dah 2 kali aku pegi mendaki bersama kawan-kawan En. Hubby serta keluarga mereka. Tersangatlah meriahnya. Aktiviti mendaki ala-ala santai hanya untuk mengeluarkan peluh sambil menghirup udara segar ! Bukannya nak cari siapa pemenang atau Johan Mendaki !

Hujung minggu ni rehat ! Sebab kawan-kawan banyak jemputan . Esok aku pun ada 2 jemputan . satu jemputan kawin bekas anak murid dan 1 lagi jemputan istimewa. Daripada siapa?? Tungguuuuuuuuu !

Well, that's all folks! Selamat Bercuti dan Selamat Berhujung Minggu !

Email me at : myza@mypesona.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails